Βαγόνι για Σκύλους σε Μετρό, Ηλεκτρικό και Τράμ ζητούν 26 Βουλετές του Σύριζα
Τη θέσπιση κανονισμού στα μέσα σταθερής τροχιάς που θα προβλέπει ξεχωριστό βαγόνι για τη μεταφορά σκύλων προτείνουν με ερώτησή τους στη Βουλή 26 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.
Οι βουλευτές ρωτούν -μεταξύ άλλων- τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών εάν υπάρχει σκέψη για την καθιέρωση ενός συμβολικού εισιτηρίου για τη μεταφορά ζώων συντροφιάς, με εξαίρεση τους σκύλους που αποτελούν οδηγούς τυφλών.
Ολόκληρη η ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
– Υποδομών και Μεταφορών
– Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
ΘΕΜΑ: «Μετακινήσεις ζώων συντροφιάς σε αστικά οδικά μέσα σταθερής τροχιάς (Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, Μετρό και Τραμ)»
Η απόκτηση κατοικιδίου / ζώου συντροφιάς στα αστικά κέντρα της χώρας μας αποτελεί ένα ολοένα και συχνότερο φαινόμενο. Η συνύπαρξη, η φροντίδα και η αγάπη στα ζώα είναι δείκτης πολιτισμού μιας χώρας.
Προς αυτήν την κατεύθυνση, η Ελληνική Πολιτεία θα πρέπει να στηρίζει τους ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς. Αναμένεται να μεριμνά προκειμένου να υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες, ώστε να ευνοείται και να ενισχύεται η απόκτηση κατοικιδίου κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπου υπάρχει περιορισμένος χώρος και μεγαλύτερες αποστάσεις σε σύγκριση με την ύπαιθρο και την επαρχία.
Σημειώνεται ότι η νομοθεσία που αφορά τις μετακινήσεις με ζώα συντροφιάς είναι αρκετά περιοριστική. Επί της ουσίας, ελευθερία μετακίνησης σε οδικά μέσα δημόσιας μεταφοράς (λεωφορεία) και μέσα σταθερής τροχιάς (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, μετρό και τραμ) έχει δοθεί αποκλειστικά σε σκύλους οδηγούς τυφλών (ν.4235/2014 και ν.4238/2014).
Αντίθετα, η μετακίνηση σκύλων μη-οδηγών τυφλών, σύμφωνα με τον πιο πρόσφατο Κανονισμό Δικαιωμάτων Επιβατών (Αρ. οικ. Α27733/2213 – ΦΕΚ B 1181 – 19.06.2015), επιτρέπεται υπό πολύ συγκεκριμένους όρους. Αυτοί είναι:
Να είναι τα κατοικίδια τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς, κλειστού τύπου, διαστάσεων έως 70 εκ. x 40 εκ. x 50 εκ. για την περίπτωση των τακτικών αστικών γραμμών, ή σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς, κλειστού τύπου, διαστάσεων έως 50 εκ. x 40 εκ. x 35 εκ. για την περίπτωση των υπεραστικών τακτικών, καθώς και των έκτακτων γραμμών.
Να συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχό τους.
Ο ιδιοκτήτης ή ο κάτοχος του ζώου να φέρει το ατομικό βιβλιάριο υγείας – διαβατήριο του ζώου.
Ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του ζώου να βρίσκεται πλησίον αυτού και να μεριμνά για τη μη-πρόκληση τραυματισμού ή όχλησης άλλων επιβατών.
Τα ζώα συντροφιάς να τοποθετούνται στους ελεύθερους χώρους των οχημάτων / συρμών, εκτός των διαδρόμων, των σημείων εισόδου-εξόδου των επιβατών και επικύρωσης των εισιτηρίων, έτσι ώστε να μην διακυβεύεται η ασφαλής μετακίνηση των υπόλοιπων επιβατών.
Καθίσταται κατανοητό ότι ο πρώτος από τους προαναφερθέντες όρους καθιστά αδύνατη τη μεταφορά μεσαίου ή μεγαλόσωμου σκύλου.
Παράλληλα, σύμφωνα πάντα με αυτόν τον κανονισμό, η μεταφορά επιτρέπεται «με ευθύνη του επιβάτη και κατά την κρίση του οδηγού ή άλλου εντεταλμένου προσωπικού του μεταφορέα ανάλογα με τις συνθήκες πληρότητας του οχήματος / συρμού και την ασφάλεια των επιβατών». Αυτό σημαίνει πως, ακόμα και στην περίπτωση μη-πληρότητας του οχήματος / συρμού, με ταυτόχρονη χρήση του κλουβιού μεταφοράς, η είσοδος του ζώου συντροφιάς βρίσκεται στη δικαιοδοσία των άλλων επιβατών, του οδηγού ή εντεταλμένου προσωπικού, δηλαδή υπόκειται στην κρίση και –πιθανότατα– σε αποφάσεις βασισμένες σε αισθήματα συμπάθειας ή όχι απέναντι στα ζώα.
Σημειώνεται ότι στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. επιτρέπεται η μεταφορά κατοικιδίων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ενώ σε κάποιες επιβαρύνεται με ειδικό εισιτήριο ο ιδιοκτήτης τους, ανάλογα με το μέγεθός τους.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Αξιολογείται από τους κ.κ. Υπουργούς ως σκόπιμη η θέσπιση νέων κανονισμών για τη μεταφορά ζώων συντροφιάς σε αστικά μέσα σταθερής τροχιάς (Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο, Μετρό και Τραμ); Εάν ναι, εξετάζεται το ενδεχόμενο βελτιωτικών αλλαγών επί του αρχικού κανονισμού, με σκοπό τη διευκόλυνση των ιδιοκτητών σκύλων μεσαίου ή/και μεγάλου μεγέθους;
2. Θεωρείται σκόπιμο να θεσπιστεί κανονισμός, ο οποίος θα προβλέπει τη μεταφορά σκύλων στα μέσα σταθερής τροχιάς (Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, Μετρό και Τραμ) σε συγκεκριμένο βαγόνι, έτσι ώστε να δίνεται δικαίωμα επιλογής σε επιβάτες με προβλήματα υγείας (παραδείγματος χάριν αλλεργίες) ή σε επιβάτες που δεν επιθυμούν να βρίσκονται πλησίον του ζώου;
3. Υπάρχει η σκέψη από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών για ενδεχόμενο συμβολικό (πολύ μικρού ποσού) εισιτήριο για τα ζώα συντροφιάς (από το οποίο θα εξαιρούνται οι σκύλοι οδηγοί τυφλών);
4. Ποια είναι η θέση του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών αναφορικά με την έλλειψη τρόπου μετακίνησης κατοικιδίων στα μεγάλα αστικά κέντρα;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Κυρίτσης Γιώργος, Αντωνίου Χρήστος, Αραχωβίτης Σταύρος, Αυλωνίτου Ελένη, Βαγωνάκη Βάλια, Βράντζα Παναγιώτα, Γάκης Δημήτρης, Γιαννακίδης Στάθης, Δέδες Γιάννης, Ιγγλέζη Κατερίνα, Καραγιάννης Γιάννης, Κατσαβριά- Σιωροπούλου Χρυσούλα, Κάτσης Μάριος, Καφαντάρη Χαρά, Κουράκης Τάσος, Μουμουλίδης Θέμης, Μπαλαούρας Μάκης, Μπάρκας Κώστας, Πάλλης Γιώργος, Παπαδόπουλος Νίκος, Παπαδόπουλος Χριστόφορος, Παπαφιλίππου Γιώργος, Παυλίδης Κώστας, Σκούφα Ελισάβετ- Μπέττυ, Χριστοδουλοπούλου Αναστασία, Ψυχογιός Γιώργος